Autorzy i konsultanci

Ponad 30 lat doświadczenia w tworzeniu nowoczesnych pomocy wspierających terapię

Seria mTalent tworzona jest przez specjalistów, którzy jako pierwsi w Polsce wprowadzili technologię do gabinetów logopedycznych i terapeutycznych. Ten właśnie zespół – wykorzystując swoje doświadczenie oraz doskonałą znajomość potrzeb współczesnego nauczyciela i terapeuty – stworzył mTalent, czyli najobszerniejszą i najnowocześniejszą serię programów wspierającą terapię.

Programy mTalent zostały zaprojektowane tak, aby faktycznie odpowiadać na potrzeby współczesnego terapeuty i jego podopiecznych. Dlatego każdy program był wielokrotnie testowany przez współpracujące z nami poradnie psychologiczno-pedagogiczne, szkoły, gabinety i ośrodki medyczne z całej Polski.

Poznaj autorów i konsultantów

odpowiedzialnych za stworzenie programów z serii mTalent:​
DSC_8430-1
dr Maria Faściszewska

Dr nauk humanistycznych, filolog polski i rosyjski, neurologopeda, surdologopeda, specjalista z zakresu emisji głosu, Europejski Kliniczny Specjalista ds. Zaburzeń Płynności Mówienia, stypendystka Stuttering Foundation 2021 szkolenie Online Summer Workshop: Using Cognitive Approaches with People Who Stutter.

Od 2017 roku pracuje jako adiunkt w Instytucie Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego. Przez wiele lat związana była z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną numer 7 oraz Specjalistycznym Ośrodkiem Diagnozy i Rehabilitacji Dzieci i Młodzieży z Wadą Słuchu w Gdańsku. Obecnie prowadzi własny gabinet Port Komunikacja.

Naukowo i zawodowo zajmuje się przede wszystkim profilaktyką, diagnozą i terapią logopedyczną dzieci i młodzieży z zaburzeniami płynności mówienia, jąkaniem, giełkotem, opóźnionym rozwojem mowy, SLI, dwujęzycznością i z zaburzeniami słuchu.

talaska
dr Kamila Talaśka

Doktor nauk humanistycznych, filolog, pedagog specjalny, neurologopeda, wieloletni pracownik poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca akademicki. Autorka wielu artykułów naukowych oraz publikacji praktycznie wspomagających pracę terapeutów i zachęcających dzieci do twórczego działania.

Autorka jedynego polskiego interaktywnego programu terapeutycznego (mTalent Percepcja Wzokowa) nagrodzonego europejska nagrodą dla najlepszych pomocy dydaktycznych BELMA 2019.

katarzyna-ita-bienkowska-portret
dr hab. n. med. Katarzyna Ita Bieńkowska

Adiunkt w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie,

surdologopeda pracujący na co dzień z dziećmi po implantacji ślimakowej, pracownik Zakładu Logopedii i Lingwistyki Edukacyjnej, współtwórca i przez 18 lat starszy asystent – surdologopeda w Centrum Diagnostyki, Leczenia i Rehabilitacji Zaburzeń Słuchu, Głosu i Mowy przy Wojewódzkim Szpitalu Podkarpackim w Krośnie.

Od 20 lat jest związana także z Ośrodkiem Dziennej Rehabilitacji Słuchu i Mowy oraz Stowarzyszeniem Rodziców i Przyjaciół Dzieci z Wadą Słuchu w Krośnie. Uczestniczyła w ok. 80 kursach zawodowych oraz konferencjach i praktykach w Polsce i za granicą. Praktycznie i naukowo zajmuje się rozwiązywaniem problemów związanych z zaburzeniami mowy dzieci i osób w wieku senioralnym z uszkodzeniem słuchu. Autorka około 40 artykułów naukowych, książek oraz podręczników metodycznych dotyczących terapii dzieci i dorosłych z niedosłuchem.

z21993530V,Dr-Malgorzata-Cackowska--pedagozka-z-Uniwersytetu-
dr hab. Małgorzata Cackowska, prof. UG

Dr hab. w dziedzinie pedagogiki, pracuje w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego na stanowisku profesora.  Od lat publikuje i prowadzi badania nad książką obrazkową oraz jej potencjałem edukacyjnym i rozwojowym. Jej zainteresowania obejmują kulturę mobilną oraz sposoby użytkowania technologii w edukacji.

Od 2017 roku pełni funkcję redaktorki naczelnej czasopisma naukowego „Ars Educandi” oraz przewodniczącej Gdańskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Autorka ogólnopolskich badań na temat wykorzystania technologii (w tym serii mTalent) w terapii indywidualnej zdalnej.

dr Anna Budzińska

Doktor nauk humanistycznych, psycholog, twórca i dyrektor Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku – placówki będącej repliką PCDI w USA, która  od 2005 roku zajmuje się wszechstronną pomocą osobom z autyzmem i ich rodzinom.

Uczy  i szkoli specjalistów z kraju i Europy. Współautorka platformy edukacyjnej „Kwadrans dla terapii”, wykładowca akademicki, wykłada na studiach dziennych i podyplomowych na Uniwersytecie Gdańskim i Gdańskim Uniwersytecie Medycznym (GUMED). Autorka wielu artykułów naukowych oraz publikacji praktycznych wspomagających pracę terapeutów, uczestniczyła i prezentowała wyniki własnych badań na wielu konferencjach w Polsce, Europie i USA.

Kamila-Kuros-Kowalska_małe
dr Kamila Kuros-Kowalska

Doktor nauk humanistycznych, logopeda i językoznawca, specjalista z zakresu surdologopedii i neurologopedii. Adiunkt na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, logopeda w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 2 w Sosnowcu, kierownik Studiów Podyplomowych Kwalifikacyjnych Logopedii i Medialnej Emisji Głosu. 

Autorka i współautorka licznych publikacji, zwłaszcza z zakresu logopedii, bilingwizmu, lapsologii, lingwistyki dyskursu i kultury języka. W działalności badawczej oraz praktyce logopedycznej koncentruje się zwłaszcza na zagadnieniach związanych z dwujęzycznością i zaburzeniami mowy. W Wydawnictwie Uniwersytetu Śląskiego ukazała się jej książka „Metody stymulowania rozwoju słownictwa w języku polskim u dzieci dwujęzycznych na emigracji”. Od ponad ośmiu lat współpracuje z placówkami edukacyjnymi w Północnej Anglii.

Beata Sobera-Baron

Neurologopeda, pedagog specjalny, terapeuta Integracji Sensorycznej, coach. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w diagnostyce i terapii logopedycznej i pedagogicznej. W swojej pracy wykorzystuje podejście holistyczne. Założycielka Niepublicznej Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej CLIRO w Opolu (prowadzi ją nieprzerwanie od 2009r.). Założycielka Niepublicznego Terapeutycznego Punktu Przedszkolnego „Niebieski Domek” w Opolu (prowadzi go od 2018 r.). 

Nauczyciel akademicki przedmiotów związanych z logopedią, wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka, neurodydaktyką. Autorka szkoleń, warsztatów dla studentów, nauczycieli oraz rodziców dzieci z trudnościami edukacyjnymi (z zakresu logopedii, neurodydaktyki, wspomagania rozwoju mowy dziecka, komunikacji wspomagającej). Autorka publikacji z zakresu logopedii i edukacji. Mama trójki dzieci, amatorka podróży, zwłaszcza kamperowych, wielbicielka górskich szlaków i włoskich klimatów.

Joanna Mochnacz

Dyrektor Niepublicznej Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej „CLIRO” w Opolu. Nauczyciel wychowania przedszkolnego. Wieloletni doradca metodyczny nauczycieli wychowania przedszkolnego. Nauczyciel akademicki, szkoleniowiec. Pedagog-terapeuta, oligofrenopedagog. Terapeuta ręki. Psycholog społeczny i terapeuta TUS. Logopeda. Terapeuta EEG Biofeedback. Autorka licznych publikacji z zakresu wychowania przedszkolnego i edukacji. Pasjonatka podróży i biegania.

Iwona Ruta-Sominka

Twórca i wicedyrektor Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku, pedagog specjalny z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu według zasad Stosowanej Analizy Zachowania.

Wykładowca na studiach podyplomowych Uniwersytetu Gdańskiego „Wczesne wspomaganie, edukacja i terapia dzieci z zaburzeniami rozwoju” oraz „Stosowana Analiza Zachowania: terapia spektrum zaburzeń autystycznych”. Prowadzi szkolenia i superwizje w placówkach edukacyjnych w kraju i za granicą. Współautorka artykułów naukowych, prezentowała model terapii IWRD na wielu konferencjach w Polsce, Europie i USA.

Marta Mirska

Terapeuta, diagnosta, trener i szkoleniowiec w Instytucie Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku. Posiada kilkuletnie doświadczenie w pracy z dziećmi z autyzmem, ukończyła studia podyplomowe Stosowana Analiza Zachowania: terapia zaburzeń autystycznych, uczestniczyła w licznych konferencjach i szkoleniach m. in. „Trening umiejętności społecznych”, „Terapia poznawczo-behawioralna dla dzieci i młodzieży”, „Afazja rozwojowa – droga przez diagnozę, terapię i edukację ku wyrównaniu szans”, „Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu – aspekt psychologiczny, genetyczny i neurologiczny”. Odbyła kurs z zakresu przeprowadzania testu „Binet-Stanford 5”.

Marta Hawryś

Terapeuta, diagnosta i szkoleniowiec w Instytucie Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku posiada kilkuletnie doświadczenie w pracy z dziećmi z autyzmem, ukończyła studia podyplomowe  Stosowana Analiza Zachowania: terapia zaburzeń autystycznych,

uczestniczyła w licznych konferencjach i szkoleniach m. in. „Trening umiejętności społecznych”, „Terapia poznawczo-behawioralna dla dzieci i młodzieży”, „Afazja rozwojowa – droga przez diagnozę, terapię i edukację ku wyrównaniu szans”, „Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu – aspekt psychologiczny, genetyczny i neurologiczny”. Odbyła kursy z zakresu przeprowadzania testów „Binet-Stanford 5” i „KORP – Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego”.

Renata Czabaj

Przez cztery kadencje przewodnicząca Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Dysleksji, ma ponad 50 lat doświadczenia w zawodzie nauczycielskim i terapeutycznym.  Terapeuta, pedagog, tyflopedagog, nauczyciel dyplomowany. Pracowała w poradni wychowawczo-zawodowej, a następnie po jej przekształceniu w poradnię psychologiczno-pedagogicznej została jej dyrektorem. Pedagog diagnosta w Poradni diagnostyczno-Terapeutycznej Polskiego Towarzystwa Dysleksji, założycielka poradni niepublicznej istniejącej od roku 1992.

Prowadziła szkolenia dla pedagogów i terapeutów z zakresu diagnozy dysleksji i metodyki pracy korekcyjno-kompensacyjnej na kursach doskonalących organizowanych przez PTD i studiach podyplomowych w wielu uczelniach w kraju. Redaktor naczelna kwartalnika „Biuletyn Polskiego Towarzystwa Dysleksji”. Autorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu problematyki dysleksji, w tym aplikacji do praktyki oraz artykułów naukowych. Współautorka Modelowego systemu pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom z dysleksją.

Renata Jakubowska

Pedagog specjalny, andragog, logopeda, surdopedagog, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, nauczyciel przedmiotów artystycznych. Od ponad 20 lat pracuje z dziećmi i młodzieżą ze SPE. W swojej pracy chętnie wykorzystuje sztukę jako tło oddziaływań terapeutycznych. Jest providerem Indywidualnej Stymulacji Słuchu dr K.Johansena IAS. Ukończyła liczne specjalistyczne kursy i szkolenia w zakresie pracy z dziećmi i młodzieżą ze SPE.

Za swoje osiągnięcia w pracy dydaktyczno-wychowawczej została odznaczona Brązowym Krzyżem Zasługi, Medalem Komisji Edukacji Narodowej oraz Nagrodą Wielkopolskiego Kuratora Oświaty. Obecnie jest wicedyrektorem Zespołu Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka we Wrześni.

Katarzyna Radtke

Absolwentka Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy na kierunku logopedia oraz absolwentka psychologii Uniwersytetu Humanistycznospołecznego SWPS w Sopocie. Ukończyła Psychodynamiczne Studium Socjoterapii i Psychoterapii Młodzieży w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym oraz studia podyplomowe w zakresie neurologopedii i wczesnej interwencji logopedycznej na Uniwersytecie Gdańskim. Od 2004 r. zdobywała doświadczenie kliniczne w pracy z dziećmi z autyzmem w SORW w Gdańsku, w którym uzyskała certyfikat terapeuty behawioralnego. W 2011 r. została współzałożycielką prywatnej Poradni Rubikon, gdzie prowadziłam diagnozę, konsultację i terapię dzieci z zaburzeniami neuro rozwojowymi.

Od 2014 r. współpracuje z Integracyjnym Przedszkolem Dobry Start, w którym pracuje jako neurologopeda i psycholog. W 2024 r. ukończyła także czteroletnią specjalizację w zakresie psychologii klinicznej na Gdańskim Uniwersytecie Medycznym, uzyskując tytuł specjalisty psychologa klinicznego – neuropsychologa. Wciąż pogłębia  kompetencje biegłego psychologa w sprawach cywilnych i karnych w WSKZ we Wrocławiu. Współpracuje z Fundacją „Między Słowami” w Gdyni oraz z Kancelarią Radcy Prawnego Monika Ośmiałowska w Kwidzynie i w Sopocie.

Od września 2024 r. pracuje jako psycholog w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Gdyni. Od lat prowadzi własny gabinet FLOW w Gdańsku i w Gdyni. Autorka i współautorka wielu pomocy dydaktycznych wykorzystywanych przez terapeutów na co dzień.

Violetta Piasecka

Przewodnicząca Gdańskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Dysleksji, pedagog-terapeuta, doradca zawodowy, oligofrenopedagog, pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 5 w Gdańsku, jest także nauczycielem terapii pedagogicznej.

Małgorzata Rożyńska

Specjalistka terapii pedagogicznej z wieloletnim doświadczeniem w pracy z uczniami wykazującymi trudności w uczeniu się czytania i pisania. Autorka i współautorka wielu publikacji książkowych z zakresu dysleksji i pomocy terapeutycznych dla nauczycieli, rodziców i uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu. Autorka i współautorka programów multimedialnych z zakresu terapii pedagogicznej, m.in. „Trudności w pisaniu” (Learnetic). Współautorka Metody Ortograffiti z Bratkiem. Współautorka podręczników do edukacji wczesnoszkolnej „Uczymy się z Bratkiem”. 

Wieloletnia wiceprzewodnicząca i honorowa członkini Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Współorganizatorka konferencji naukowych. Autorka licznych szkoleń, kursów, wykładów i warsztatów dla nauczycieli i studentów.

Małgorzata Hryniewicz
Małgorzata Hryniewicz-Czarnecka

Neurologopeda, filolog polski, terapeuta Metody Warnkego i biofeedback, Provider Neuroflow. Wieloletni pracownik poradni psychologiczno-pedagogicznej w Warszawie. Ma doświadczenie w pracy z dziećmi z obciążonym okresem ciążowym/okołoporodowym, z dziećmi z zaburzeniami mowy i komunikacji.

Współtworzyła i przez wiele lat prowadziła autorskie programy logopedyczne: Chcę mówić pięknie i wyraźnie, Polisensoryczna stymulacja rozwoju mowy dla dzieci 3-4-letnich, Sprawne uszko – rozwijanie percepcji słuchowej.

IMG-20211030-144513
Monika Sztolpa-Zaremba

Psycholog, terapeuta, wykładowca, szkoleniowiec i trener kreatywności. Doświadczenie zawodowe zdobywała w wielu instytucjach pomocowych. Aktualnie jest związana między innymi z poradnią psychologiczno-pedagogiczną, gdzie zajmuje się diagnozą i terapią dzieci i młodzieży z trudnościami rozwojowymi (w tym z zaburzeniami uwagi) i emocjonalnymi oraz pracuje z uczniami zdolnymi. Wieloletni współpracownik Fundacji Odyssey of the Mind Polska. Dodatkowo udziela wsparcia w ramach projektów „Wsparcie dla Gdańska” i „Zdolni z Pomorza”.

Ukończyła szereg szkoleń i kursów z dziedziny diagnozy i terapii oraz wsparcia edukacji (w tym innowacyjny projekt oparty na fińskiej edukacji). Współpracowała z ORE, UJ, UG i WSB. Jest autorką artykułów na
temat wspierania osób uzdolnionych i współautorką podręcznika „Feniks.Przestrzeń zadania, przestrzeń relacji”.

anna stankiewicz 1
Anna Stankiewicz

Matematyk, pedagog specjalny, a także logopeda, nauczyciel wczesnej edukacji, wieloletni nauczyciel w szkołach podstawowych i przedszkolach. Autorka programów wspierających efektywną i efektowną naukę matematyki, szczególnie kierowanych ze względu na wykształcenie autorki (studia matematyczne, pedagogika specjalna, a także studia z zakresu wczesnej edukacji) do uczniów z trudnościami w uczeniu się matematyki.

Izabela Banaszczyk

Psycholog kliniczny, członek zarządu Stowarzyszenia Pomocy Dzieciom z Nadpobudliwością Psychoruchową i Ich Rodzinom „POMOST”. Ma kilkunastoletnie doświadczenie w zakresie diagnozy i terapii indywidualnej oraz grupowej dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi, w szczególności z ADHD, zespołem Aspergera i zaburzeniami zachowania oraz współpracy z ich rodzicami i nauczycielami.

Pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 w Gdańsku. Autorka i współautorka programów terapeutycznych, warsztatów psychoedukacyjnych dla rodziców oraz książek wraz z ilustracjami. Jest liderką gdańskiego projektu samodoskonalenia zawodowego nauczycieli Kreatywna Pedagogika i prowadzi grupy dla nauczycieli nt. pracy z dziećmi z zaburzeniami wieku rozwojowego oraz arteterapię.

Agnieszka Litwa-Kozłowska

Prezes Fundacji Razem w Polsce, magister filologii polskiej, nauczyciel dyplomowany. Ukończyła studia podyplomowe z nauczania języka polskiego jako obcego, edukacji włączającej oraz historii. Od 2010 roku pracuje z obcokrajowcami słowiańskimi i pochodzącymi spoza Europy. Pomysłodawczyni i współautorka książek „Zeszyt lekturowy dla klas IV-VI”, „Zeszyt lekturowy dla klas VII-VIII”. Współautorka publikacji „Lektury pełne kultury”, przewodników metodycznych dla nauczycieli pracujących z obcokrajowcami. Egzaminator Państwowych egzaminów certyfikatowych z języka polskiego jako obcego na Uniwersytecie Gdańskim.

Liderka gdańskiego projektu doskonalenia nauczycieli Kreatywna Pedagogika, w której przybliża metody nauczania dzieci z doświadczeniem migracyjnym. Współpracuje z pomorskim i łomżyńskim Centrum Edukacji Nauczycieli oraz Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Warszawie. Trenerka i autorka artykułów oraz programów kursów metodycznych w projektach organizowanych przez PCEN i Pomorski Urząd Marszałkowski „Pomorska szkoła włączająca uczniów z doświadczeniem migracji”. Glottodydaktyka i neurolingwistyka to jej pasja.

dr Magdalena Zając
Doktor nauk społecznych w dziedzinie pedagogiki, nauczyciel wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, pedagog opiekuńczo-wychowawczy, terapeuta integracji sensorycznej, oligofrenopedagog, socjoterapeuta.
Od ponad 20 lat pracuje z dziećmi i młodzieżą w tym z osobami ze SPE. Wykładowca akademicki. Autorka 19 publikacji naukowych (rozdziałów w monografiach naukowych, artykułów opublikowanych w czasopismach polskich oraz zagranicznych). Jest certyfikowanym Trenerem Easy Biofeedback. Ukończyła liczne specjalistyczne kursy i szkolenia w zakresie pracy z dziećmi i młodzieżą oraz uczniami ze SPE.
 
Za swoje osiągnięcia w pracy dydaktyczno-wychowawczej została odznaczona Brązowym Krzyżem Zasługi, Medalem Komisji Edukacji Narodowej i Nagrodą Wielkopolskiego Kuratora Oświaty.
Obecnie jest dyrektorem Zespołu Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka we Wrześni oraz adiunktem w Akademii Nauk Stosowanych w Koninie na Wydziale Nauk Humanistycznych i Społecznych.
Marta Pawlus
Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, polonistka, terapeutka ręki, logopedka, neurologopedka. Ma doświadczenie w pracy logopedycznej z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Autorka i współautorka publikacji dla uczniów ze  specjalnymi  potrzebami  edukacyjnymi.  Wieloletnia  redaktorka  tego typu materiałów edukacyjnych i ćwiczeniowych oraz autorka licznych scenariuszy zadań interaktywnych dla edukacji specjalnej.
Wioletta Jankowska
Od 24 lat oligofrenopedagog, neurologopeda, terapeuta technik teatralnych, dramowych. Nauczycielka dyplomowana w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 3 w Łodzi JORDANÓWKA. Współpracowała z NZOZ ACUSTICUS w Łodzi, Fundacją JIM w Łodzi oraz Uniwersytetem Łódzkim. Wykładowca Uniwersytetu Łódzkiego na Wydziale Nauk k Wychowaniu w latach 2017- 2019. Od wielu lat pracuje w Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej LOGOFIGLE w Łodzi jako neurologopeda, pracuje głównie z dziećmi od 2 roku życia, z różnymi problemami rozwojowymi. W pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych kieruje się empatią i otwartością. Cały czas poszukuje nowych metod pracy oraz właściwych pomocy dydaktycznych skierowanych do uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
 
Pomoc, wsparcie, zrozumienie, skuteczność to dla niej najważniejsze aspekty pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, a także z małym dzieckiem i jego rodzicami.
Piotr Plichta

Profesor Uniwersytetu Wrocławskiego (Instytut Pedagogiki, Zakład Edukacji Osób z Niepełnosprawnością). Doktor habilitowany nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika, pedagog specjalny. Poza pedagogiką specjalną jego zainteresowania naukowe obejmują także edukację medialną (w tym kryzysową edukację zdalną, wykorzystywanie sztucznej inteligencji w edukacji), stres zawodowy w zawodach pomocowych oraz profilaktykę i rozwiązywanie problemów dotyczących szkolnej przemocy i cyberprzemocy.

Autor około 100 publikacji naukowych, w tym monografii „Socjalizacja i wychowanie dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w erze cyfrowej”. Uczestnik międzynarodowych projektów i sieci naukowych (np. COST) oraz krajowych zespołów badawczych. Autor i współautor materiałów edukacyjnych, eksperckich (np. programu profilaktycznego IMPACT – Interdyscyplinarnego Modelu Przeciwdziałania Agresji i Cyberprzemocy Technologicznej).

Paulina Zawadzka

Prezeska i założycielka Fundacji Artonomia, konsultantka Pozytywnej Psychoterapii Transkulturowej, w trakcie szkolenia Master Kurs PPT do uzyskania tytułu psychoterapeuty, prowadząca terapię EMDR w trakcie szkolenia w Trauma Clinic International – TCI, pedagożka specjalna, prowadząca grupy dla nastolatków, kobiet, terapię indywidualną młodzieży i dorosłych w spektrum autyzmu, autorka publikacji.

Aleksandra Dobke

Magister filologii rosyjskiej, nauczycielka dyplomowana. Pasjonatka nowoczesnych metod nauczania. Preferuje nowe technologie oraz pracę projektową. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu oligofrenopedagogiki oraz z nauczania języka polskiego jako obcego. Od 2014 pracuje z uczniami doświadczającymi migracji.

Współautorka kilku publikacji dla uczniów obcojęzycznych: „Lektury pełne kultury”, „Zeszyt lekturowy dla klas VII-VIII”, „Zeszyt lekturowy dla klas IV-VI”. Prowadziła kursy dla obcokrajowców w Centrum Wspierania Imigrantów i Imigrantek w Gdańsku. Egzaminator języka polskiego jako obcego na Uniwersytecie Gdańskim.  Współpracuje z Kreatywną Pedagogiką, wspomaga gdańskich nauczycieli w zakresie tworzenia projektów ERASMUS+.  Trenerka i autorka programów kursów metodycznych w projektach organizowanych przez gdański PCEN i Pomorski Urząd Marszałkowski „Pomorska szkoła włączająca uczniów z doświadczeniem migracji”. Współpracuje z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Warszawie w zakresie organizacji szkoleń.  Pasjonatka nowych technologii. Chętnie podejmuje nowe wyzwania zawodowe.

Monika Zielińska-Miętkiewicz

Logopedka, filolog, pedagog, od 15 lat wykładowca akademicki (Uniwersytet Gdański). Od blisko 20 lat tworzy różnego rodzaju produkty wspierające codzienną pracę nauczycieli i terapeutów. Obecnie opiekuje się merytorycznie i produktowo najnowszą serią mTalent. Autorka licznych wystąpień konferencyjnych, a także publikacji z zakresu logopedii praktycznej i terapii pedagogicznej. Autorka ponad 50 produktów (tradycyjnych i cyfrowych), które od wielu lat sprawdzają się w codziennej pracy nauczycieli i terapeutów na całym świecie.

Czy wiesz, że?

Programy mTalent to gwarancja najwyższej jakości merytorycznej produktów, nad którą czuwa specjalnie w tym celu powołany zespół przedstawicieli uniwersytetów i ośrodków badawczo-rozwojowych.

*Szczegóły promocji dostępne w regulaminie pod adresem www.mTalent.pl/komary-regulamin