Najlepsze na świecie, najlepsze programy dla przedszkoli
Zgodnie z werdyktem jury GESS Education Awards 2022
mTalent to stworzone przez specjalistów z ponad 30-letnim doświadczeniem programy terapeutyczne i korekcyjno-kompensacyjne, które przygotowują dzieci w wieku przedszkolnym do podjęcia nauki na dalszych etapach edukacyjnych oraz zapobiegają występowania trudności w tym zakresie
Programy mTalent przyjacielem wszystkich przedszkolaków!
Przedszkole odgrywa w życiu każdego dziecka olbrzymią rolę. To tutaj zawiązuje się pierwsze relacje społeczne, a także zdobywa podstawowe umiejętności, które będą rozwijane w trakcie kolejnych etapów edukacji. Programy z serii mTalent pozwalają nauczycielom i psychologom przygotować dzieci na wszystkie wyzwania, które czekają na nich w szkole podstawowej. Pomoce edukacyjne mTalent pomagają rozbudzić w dzieciach ciekawość świata i zaspokoić ich potrzebę wiedzy w sposób dostosowany do percepcji maluchów w wieku przedszkolnym.
Interaktywne ćwiczenia zawarte w programach to zajęcia rozwijające – przygotowują dzieci do podjęcia nauki czytania, pisania, liczenia oraz stymulują wiele procesów poznawczych, takich jak spostrzeganie wzrokowe, słuchowe, myślenie i mówienie. Co ważne metodologia zastosowana w tych programach zapobiega występowaniu trudnościom w powyższym zakresie oraz zapewnia wszechstronne wsparcie w rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Ćwiczenia mTalent mogą być wykorzystywane także w ramach zajęć dydaktyczno-wyrównawczych.
Programy mTalent wpływają bezpośrednio na podniesienie jakości pracy przedszkola oraz wzbogacenie oferty kształcenia na etapie przedszkolnym, która decyduje o pozycji placówki w środowisku lokalnym.
Rozszerz ofertę przedszkola i postaw na mTalent!

Specjalnie
dla przedszkoli
mTalent to specjalistyczne programy stworzone z myślą o potrzebach i możliwościach dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Zajęcia dodatkowe i podstawowe
Atrakcyjne ćwiczenia mTalent to doskonały materiał na zajęcia dodatkowe w przedszkolu, realizujący także poszczególne elementy podstawowy programowej.

Rozwój i stymulacja procesów poznawczych
Programy mTalent efektywnie przygotowują dzieci do dalszej nauki oraz zapobiegają występowaniu trudnościom w tym zakresie.

Indywidualizacja i wybór
mTalent to najnowsza i najbogatsza na polskim rynku seria programów edukacyjno-terapeutycznych. W sumie oferuje ponad 20 tysięcy interaktywnych ekranów!

Udowodniona skuteczność
Wartość merytoryczna programów serii mTalent, ich efektywność, niezawodność i przewagi konkurencyjne zostały potwierdzone w opiniach klinicznych.

Status wyrobu
medycznego
Multimedialne programy mTalent uzyskały status wyrobu medycznego oraz pozytywną ocenę kliniczną, co gwarantuje ich skuteczność oraz bezpieczeństwo.
Wybierz spośród programów przygotowanych dla przedszkola
Z mTalent zapewnisz swoim podopiecznym niezapomniane lekcje i zrealizujesz elementy podstawy programowej dla przedszkoli, a także przeprowadzisz zajęcia rozwijające uzdolnienia dzieci lub zajęcia terapeutyczne i korekcyjno-kompensacyjne. Sprawdź naszą ofertę i zobacz, dlaczego programy mTalent to najlepszy wybór dla Twojej placówki!
KONCENTRACJA I PAMIĘĆ
mTalent Koncentracja i pamięć
Zestaw interaktywnych ćwiczeń stymulujących funkcje poznawcze, a także usprawniających spostrzeganie, pamięć i koncentrację uwagi
Program mTalent Koncentracja i pamięć to przede wszystkim odpowiedź na kwestię podzielności uwagi, czyli umiejętności, jaką powinno posiadać każde dziecko po ukończeniu piątego roku życia. W tym wieku dziecko powinno być w stanie wykonywać dwie czynności jednocześnie (np. słuchać rodzica i bawić się), powinno też potrafić skupić się na czymś dłużej bez rozpraszania się.
Jeśli nauczyciel lub nauczyciel specjalista ma wątpliwości dotyczące umiejętności skupiania się, uwagi selektywnej dziecka, może w ramach zorganizowanej w przedszkolu pomocy psychologiczno-pedagogicznej wspomagać u dziecka te umiejętności.
Program mTalent Koncentracja i pamięć jest przygotowany przez specjalistów, którzy przewidzieli materiał dopasowanych do dwóch grup odbiorczych z podziałem na wiek odbiorcy. Materiał dostosowany do młodszego odbiorcy jest idealnym wsparciem dla dziecka przedszkolnego na zajęcia dodatkowe prowadzone indywidualnie lub grupowo.

Przykłady rozdziałów z programu
- Podzielność uwagi
- Łamigłówki
- Koordynacja wzrokowo-ruchowa
- Pamięć słuchowo-wzrokowa
- Spostrzegawczość
- Szybkość reakcji (nazywanie, liczenie)
PERCEPCJA WZROKOWA
mTalent Percepcja Wzrokowa
Zestaw interaktywnych ćwiczeń wspomagających usprawnianie i rozwój percepcji wzrokowej, a także wspierający koncentrację uwagi opartą na analizatorze wzrokowym
Percepcja wzrokowa przedszkolaka jest jednym z obszarów ocenianych przez nauczyciela przedszkola w ramach przekazania rodzicom informacji o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej. Nauczyciel oceniając percepcję wzrokową, zwraca szczególną uwagę na umiejętność klasyfikowania przedmiotów według cechy lub przeznaczenia, układania przedmiotów w grupy, szeregi, rytmy, odtwarzania układów przedmiotów, rozróżniania podstawowych figur geometrycznych oraz określania i ustalania kierunków i położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby, a także w stosunku do innych przedmiotów.
Jeśli nauczyciel lub nauczyciel specjalista ma wątpliwości dotyczące stopnia opanowania poszczególnych obszarów percepcji wzrokowej u dziecka, może w ramach zorganizowanej w przedszkolu pomocy psychologiczno-pedagogicznej wspomagać u dziecka te umiejętności.
Większość zadań w programie mTalent Percepcja Wzrokowa oparta jest o materiał nieliterowy, dlatego z powodzeniem można go dopasować do możliwości małego dziecka (bez konieczności wymogu umiejętności czytania).


Program dostępny także w wersji ukraińskojęzycznej
Przykłady rozdziałów z programu
- Spostrzeganie położenia przedmiotów w przestrzeni
- Odwrócenia i rotacje
- Położenie szczegółów
- Lustrzane odbicia
- Kierunki
- Spostrzeganie figury i tła
PERCEPCJA SŁUCHOWA
mTalent Percepcja Słuchowa
Zestaw interaktywnych ćwiczeń wspomagających usprawnianie i rozwój percepcji słuchowej, a także wspierający koncentrację uwagi opartą na analizatorze słuchowym
Percepcja słuchowa przedszkolaka jest jednym z obszarów ocenianych przez nauczyciela przedszkola w ramach przekazania rodzicom informacji o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej. Nauczyciel oceniając percepcję słuchową, zwraca szczególną uwagę na umiejętność powtarzania rymów (np. z wyklaskiwaniem), powtarzania prostej rymowanki, układania rymu do usłyszanego słowa, wyodrębniania wyrazów w zdaniu, analizy i syntezy sylabowej, wyodrębniania głosek w prostych słowach.
Jeśli nauczyciel lub nauczyciel specjalista ma jakieś wątpliwości co do stopnia opanowania poszczególnych obszarów percepcji wzrokowej u dziecka można w ramach zorganizowanej w przedszkolu pomocy psychologiczno-pedagogicznej wspomagać u dziecka te umiejętności.
Większość zadań w programie mTalent Percepcja Słuchowa oparta jest o materiał nieliterowy, dlatego z powodzeniem można go dopasować do możliwości małego dziecka (bez konieczności wymogu umiejętności czytania).


Program dostępny także w wersji ukraińskojęzycznej
Przykłady rozdziałów z programu
- Rozpoznanie i różnicowanie dźwięków
- Odgłosy zwierząt w lesie i w zoo
- Głoski, sylaby, wyrazy
- Struktura rytmiczna
- Słuch fonemowy
- Operacje na sylabach
ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE
mTalent Zajęcia Logopedyczne
Seria programów multimedialnych dla dzieci z wadami wymowy i innymi zaburzeniami sprawności językowej
Zgodnie z obecnym stanem badaniem w każdej placówce przedszkolnej co najmniej 20% uczęszczających dzieci potrzebuje wsparcia z zakresu terapii logopedycznej. Jeśli w ramach zajęć danego przedszkola organizowane są zajęcia logopedyczne, programy mTalent Zajęcia Logopedycze cz. 1 i cz. 2 będą ich doskonałym uatrakcyjnieniem i dopełnieniem, dzięki zastosowaniu zarówno interaktywnych i multimedialnych ćwiczeń, jak i tradycyjnych pomocy dydaktycznych, takich jak poradniki metodyczne, scenariusze zajęć i karty pracy.
Programy mTalent Zajęcia Logopedyczne cz. 1 i cz. 2 zawierają materiał dydaktyczny z zakresu terapii najczęściej zaburzonych głosek w języku polskim, a także takich zjawisk jak dźwięczność i słuch fonemowy.


Przykłady rozdziałów z programu
- Głoski SZ, Ż, CZ, DŻ
- Głoski S, Z, C, DZ
- Głoski T, D, N
- Głoski K, G, H
- Różnicowanie głosek trzech szeregów
- Różnicowanie głosek szeregu syczącego
- Mowa bezdźwięczna
- Słuch fonemowy
CZYTANIE SY-LA-BA-MI
mTalent Czytanie SY-LA-BA-MI
Zestaw multimedialnych ćwiczeń do nauki czytania, opartych na zbiorze sylab otwartych i inspirowanych metodą 18 struktur wyrazowych
Czytanie poszerza doświadczenia językowe dziecka, rozwija jego słownictwo, uczy wyrażać myśli i rozumieć sposoby mówienia innych ludzi. Im bogatszy jest język, tym sprawniejsze wyrażanie własnego zdania, lepsza umiejętność werbalizowania uczuć i potrzeb. Rozwój języka dziecka wpływa także na sprawność startu szkolnego i prawdopodobieństwo sukcesu szkolnego.
Jeśli na terenie przedszkola organizowane są zajęcia wspierające dzieci w tym zakresie (zainteresowanie literami, czytaniem), to programy mTalent Czytanie SY-LA-BA-MI cz. 1 i cz. 2 będą doskonałym uatrakcyjnieniem i dopełnieniem takich zajęć.



Programy dostępne także w wersji ukraińskojęzycznej
Przykłady rozdziałów z programu
- Sylaby otwarte z literą B, C, D, F, G, H
- Sylaby otwarte z literą J, K, L, Ł, M, N
- Sylaby otwarte typu CI
- Wyrazy dwusylabowe z sylab otwartych i zamkniętych
- Wyrazy wielosylabowe z sylab otwartych i zamkniętych
- Wyrazy ze zmiękczeniami
CZYTANIE. LITERY
mTalent Czytanie. Litery
Zestaw multimedialnych ćwiczeń do nauki i różnicowania drukowanych i pisanych liter polskiego alfabetu dla uczniów posługujących się językiem polskim lub uczących się języka polskiego jako obcego
Zgodnie z najnowszymi danymi MEiN w polskich przedszkolach i szkołach uczy się blisko 200 000 uczniów ukraińskojęzycznych. Ich stopień przygotowania do dalszej nauki w polskim systemie edukacji zależy w głównej mierze od stopnia opanowania przez nich języka, w tym języka pisanego, wliczając jego znaki graficzne – litery.
Zestaw mTalent Czytanie. Litery, czyli multimedialne ćwiczenia do nauki i różnicowania drukowanych i pisanych liter polskiego alfabetu dla uczniów posługujących się językiem polskim lub uczących się języka polskiego jako obcego został przygotowany dla dzieci, które:
- dopiero zainteresowały się literami i są w trakcie ich spontanicznego poznawania podczas zabaw (np. dzieci przedszkolne),
- już powinny umieć różnicować litery, ale z jakichś powodów sprawia im to jeszcze trudność (np. dzieci z ryzyka dysleksji lub dzieci z dysleksją)
- znają litery języka pisanego, ale z innego alfabetu (np. dzieci uczące się wcześniej cyrylicy); pracując z tym programem mogą poznać znaki polskiego alfabetu, w tym charakterystyczne znaki diakrytyczne oraz wieloznaki.
Program mTalent Czytanie. Litery to ponad 1000 ekranów z interaktywnych. Każdy jest raczej zabawą niż zadaniem, dlatego program świetnie sprawdzi się w oddziałach przedszkolnych, gdzie prowadzone są zajęcia mające na celu wprowadzenia dzieci – przyszłych uczniów – w świat liter.
Pracując z programem mTalent Czytanie. Litery nauczyciele, terapeuci, logopedzi mogą pokazać dzieciom, że pojedyncze znaki pisma występują w różnych miejscach w wyrazie, co wpływa na kształtowanie wrażliwości ortograficznej. Jednak przede wszystkim ćwiczenia językowe pomogą rozwinąć u dzieci świadomość, że określone dźwięki mowy mają swoje odpowiedniki znaki graficzne w postaci liter.


Program dostępny także w wersji ukraińskojęzycznej
Program wzbogacony jest o materiały tradycyjne, na przykład książkę zawierającą zestawy specjalnie wyselekcjonowanych wyrazów z aliteracją (wyrazów zaczynających sią na tę samą literę). Ćwiczenia oparte na tych zestawach mają na celu rozwój dziecięcej sprawności mówienia, słyszenia, a także czytania i pisania. Zabawy językowe, jakimi są wyliczanki, sprzyjają uwrażliwianiu na postać fonetyczną i graficzną wyrazów, rozbudzając jednocześnie chęć posługiwania się językiem i radość mówienia.
TRUDNOŚCI W PISANIU
mTalent Trudności w pisaniu
Specjalistyczny produkt przeznaczony do diagnozy, profilaktyki i terapii dysgrafii oraz nauki pisania i rozwijania motoryki małej
Przygotowanie się do przygody z pisaniem odbywa się zawsze w przedszkolu. To właśnie nauczyciele przedszkola podejmują różne aktywności mobilizujące i trenujące rączki dzieci, zanim te przystąpią do trudnego zadania kreślenia określonych znaków w określonych przestrzeniach. Mogą to być ćwiczenia, takie jak lepienie z plasteliny, wycinanie lub inne zabawy paluszkowe.
Cześć dzieci przedszkolnych potrzebuje jednak wsparcia w rozwoju sprawności grafomotorycznej. To bardzo ważne, żeby udzielić tej pomocy, jak najwcześniej i tym samym zapobiec ryzyku dysgrafii. W tym celu bardzo pomocny będzie program mTalent Trudności w pisaniu (w parze z tabletem lub tablicą interaktywną z pisakiem, który pozwala kreślić po urządzeniu). Program pozwala specjalistom skontrolowanie poziomu sprawności grafomotorycznej dziecka oraz zaplanowanie działań o charakterze profilaktycznym lub terapeutycznym w odniesieniu do zaobserwowanych trudności już na poziomie edukacji przedszkolnej.

Przykłady rozdziałów z programu:
- Kwestionariusze: ocena wstępna i ryzyko dysleksji
- Kwestionariusze i diagnoza pedagogiczna
- Terapia – ćwiczenia interaktywne
NAUKA POLSKIEGO JAKO OBCEGO
mTalent Nauka polskiego jako obcego
Zestaw multimedialnych ćwiczeń do kształcenia podstaw języka polskiego jako języka obcego na poziomie A1 z elementami A2
W ostatnich latach w polskich placówkach edukacyjnych obserwuje się ogromne wyzwania edukacyjne. Uczniowie przestali być grupą jednorodną pod względem używanego języka. Choć proces ten rozpoczął się już jakiś czas temu, to jego eskalacja nastąpiła wraz z wybuchem wojny na Ukrainie. Od lutego 2022 r. w niemal każdej polskiej klasie uczy się dziecko z doświadczeniem migracji, dla którego język polski jest językiem obcym. Wszyscy nauczyciele – niezależnie od nauczanego przedmiotu – muszę dostosować materiały do specjalnych potrzeb uczniów nieposługujących się językiem polskim.
Nauczyciele potrzebują narzędzia wspierającego uczniów w szybkim opanowaniu języka polskiego, które będą mogli wykorzystywać w trakcie zajęć z dziećmi z doświadczeniem migracji. Należy pamiętać, że na początku nauki będą to lekcje języka polskiego jako obcego, następnie drugiego, a w dalszej kolejności języka edukacji szkolnej. Program mTalent Nauka polskiego jako obcego jest przeznaczony dla uczniów cudzoziemskich jako uzupełnienie podręcznika kursowego.
Umiejętności i sprawności językowe po ukończeniu całego kursu powinny pozwolić dziecku doświadczającemu migracji na sprawną komunikację z rówieśnikami i nauczycielami. Ułatwią również aktywne uczestnictwo w życiu szkoły i otworzą możliwość zdobywania wiedzy w nowej rzeczywistości edukacyjnej.

Jeśli na terenie przedszkola organizowane są zajęcia wspierające dziecko ukraińskojęzyczne (lub mówiącego innym językiem) w zakresie nauki języka polskiego jako obcego – zarówno wybrane ekrany programu mTalent Nauka polskiego jako obcego, jak i bezpłatny program я тут! będą niezastąpioną pomocą dla osób prowadzących takie zajęcia.
AUTYZM
mTalent Autyzm
Zestaw interaktywnych ćwiczeń do pracy z uczniami ze spektrum autyzmu, a także niepełnosprawnością intelektualną i innymi problemami komunikacyjnymi
Autyzm uznaje się współcześnie za jedno z najcięższych zaburzeń rozwojowych. Liczba osób, u których diagnozowane jest to zaburzenie zwiększa się w bardzo szybkim tempie. Obecnie ta niepełnosprawność jest w Polsce coraz bardziej powszechna. Szacuje się, że blisko jedna piąta wszystkich osób z niepełnosprawnościami w wieku do 16 lat to właśnie osoby ze spektrum autyzmu. W przypadku dzieci z autyzmem często pojawia się także diagnoza na temat niepełnosprawności intelektualnej. Dotyczy to 50-75% takich dzieci.
- Autyzm występuje w 60 przypadkach na 10 000 urodzeń (1 dziecko na 166 urodzeń).
- Ponad dziesięciokrotny wzrost liczby diagnozowanych dzieci z autyzmem w ciągu ostatnich 30 lat.
- Obecnie u dzieci diagnozuje się więcej przypadków autyzmu niż zespołu Downa.
- Charakterystycznym dla dzieci z autyzmem jest nieharmonijny rozwój mowy, jej regres lub bardzo słaba umiejętność komunikowania się.
- Równie charakterystyczne dla dzieci z autyzmem są bardzo zaburzone zachowania społeczne.


Z tego powodu konieczna jest możliwie najwcześniejsza diagnoza i terapia dziecka ze spektrum autyzmu. Odpowiednia pomoc udzielona dziecku w wieku przedszkolnym sprawia, że opieka i terapia jest skuteczniejsza, lepiej rokująca na przyszłość, a także łatwiejsza i bardziej ekonomiczna z punktu widzenia rodzica i opiekuna.
Dokładnie w tym celu powstały programy z serii mTalent Autyzm. Materiał zawarty w tej serii został opracowany przez specjalistów z wieloletnim doświadczeniem. Ćwiczenia wspierają umiejętności bazowe dziecka, co daje mu szansę na dalszy rozwój i budowę kolejnych zdolności i kompetencji.
Jeśli na terenie przedszkola organizowane są zajęcia wspomagające rozwój uczniów ze spektrum autyzmu – programy z serii mTalent Autyzm będą niezastąpionym wsparciem dla osoby prowadzącej takie zajęcia.
Wypróbuj darmowe zasoby dla przedszkoli!
Terapeutyczny spacer kosmiczny
Nauka i terapia w ramach kosmicznej przygody
Terapeutyczny spacer kosmiczny to bezpłatny zestaw interaktywnych ćwiczeń i wyjątkowe zadanie dla małych odkrywców. W zestawie znajdziesz ćwiczenia z różnych obszarów terapii (można by powiedzieć, że każde ćwiczenie jest z zupełnie innej planety!). Zadania dotyczą percepcji wzrokowej, percepcji słuchowej, a także czytania oraz poprawnej wymowy. Każde z nich nawiązuje oczywiście do kosmosu i wszystkich ekscytujących rzeczy z nim związanych!
LogoTest
Zestaw interaktywnych kwestionariuszy do logopedycznych badań przesiewowych
LogoTest to ogólnopolski projekt, w ramach którego powstało i zostało bezpłatnie udostępnionych sześć części interaktywnych kwestionariuszy do badań przesiewowych. Kwestionariusze dostosowane są do dzieci w wieku 3-6 lat oraz 7-8 lat, dzięki czemu mogą zostać wykorzystane także przez nauczyciela w przedszkolu m.in. w ramach wydawania informacji o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej.
Z mTalent pracujesz wygodnie i skutecznie!
Seria mTalent pozwala zarówno na pracę indywidualną, jak i grupową, a interaktywne ćwiczenia mogą być rozwiązywane na wszystkich urządzeniach – komputerach, laptopach, monitorach i tablicach interaktywnych, a także na tabletach czy smartfonach. Pracować można także bez dostępu do internetu!
To idealne narzędzia do realizacji założeń nauki poprzez zabawę. Tysiące interaktywnych, różnorodnych ćwiczeń zapewni dzieciom świetną rozrywkę i zaktywizuje je do trenowania podstawowych umiejętności, które są niezbędne na kolejnym etapie edukacji. Atrakcyjna i dostosowana do młodszego odbiorcy warstwa graficzna, nagradzające animacje oraz gry i zabawy edukacyjne wspierają nauczyciela w przeprowadzaniu ciekawych, wartościowych i rozwijających zajęć dydaktycznych.


Integracja i nauka dzieci z Ukrainy

Seria mTalent to jedyne oprogramowanie terapeutyczno-edukacyjne w Polsce, które stworzono także z myślą o uczniach ukraińskojęzycznych oraz wszystkich uczących się języka polskiego jako obcego!
Nauczyciele i psycholodzy w przedszkolu mogą korzystać z mTalent także podczas pracy z uczniami z Ukrainy. Duża część programów dostępna jest w całości w języku ukraińskim (przetłumaczone są nie tylko polecenia, ale także głos lektora). Takie podejście pomaga w pracy z grupą zróżnicowaną językowo, a także ułatwia integrację i wyrównywanie poziomu dzieci z Ukrainy oraz dzieci posługującym się innym językiem obcym.
Programy mTalent mogą trafić do Ciebie dzięki dofinansowaniom!
A my pomożemy Ci je zdobyć!

Chcesz wiedzieć więcej? Zapisz się do newslettera!
W ramach naszego newslettera otrzymasz informacje o nowościach z serii mTalent, bezpłatnych materiałach interaktywnych i kartach pracy, nadchodzących konferencjach i webinarach, a także metodach dofinansowania na zakup oprogramowania i pomocy dla dzieci w wieku przedszkolnym.