Autorzy i konsultanci
Ponad 30 lat doświadczenia w tworzeniu nowoczesnych pomocy wspierających terapię
Seria mTalent tworzona jest przez specjalistów, którzy jako pierwsi w Polsce wprowadzili technologię do gabinetów logopedycznych i terapeutycznych. Ten właśnie zespół – wykorzystując swoje doświadczenie oraz doskonałą znajomość potrzeb współczesnego nauczyciela i terapeuty – stworzył mTalent, czyli najobszerniejszą i najnowocześniejszą serię programów wspierającą terapię.
Programy mTalent zostały zaprojektowane tak, aby faktycznie odpowiadać na potrzeby współczesnego terapeuty i jego podopiecznych. Dlatego każdy program był wielokrotnie testowany przez współpracujące z nami poradnie psychologiczno-pedagogiczne, szkoły, gabinety i ośrodki medyczne z całej Polski.
Poznaj autorów i konsultantów
odpowiedzialnych za stworzenie programów z serii mTalent:
dr Maria Faściszewska
Dr nauk humanistycznych, filolog polski i rosyjski, neurologopeda, surdologopeda, specjalista z zakresu emisji głosu, Europejski Kliniczny Specjalista ds. Zaburzeń Płynności Mówienia, stypendystka Stuttering Foundation 2021 szkolenie Online Summer Workshop: Using Cognitive Approaches with People Who Stutter.
Od 2017 roku pracuje jako adiunkt w Instytucie Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego. Przez wiele lat związana była z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną numer 7 oraz Specjalistycznym Ośrodkiem Diagnozy i Rehabilitacji Dzieci i Młodzieży z Wadą Słuchu w Gdańsku. Obecnie prowadzi własny gabinet Port Komunikacja.
Naukowo i zawodowo zajmuje się przede wszystkim profilaktyką, diagnozą i terapią logopedyczną dzieci i młodzieży z zaburzeniami płynności mówienia, jąkaniem, giełkotem, opóźnionym rozwojem mowy, SLI, dwujęzycznością i z zaburzeniami słuchu.
dr Kamila Talaśka
Doktor nauk humanistycznych, filolog, pedagog specjalny, neurologopeda, wieloletni pracownik poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca akademicki. Autorka wielu artykułów naukowych oraz publikacji praktycznie wspomagających pracę terapeutów i zachęcających dzieci do twórczego działania.
Autorka jedynego polskiego interaktywnego programu terapeutycznego (mTalent Percepcja Wzokowa) nagrodzonego europejska nagrodą dla najlepszych pomocy dydaktycznych BELMA 2019.
dr hab. n. med. Katarzyna Ita Bieńkowska
Adiunkt w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie,
surdologopeda pracujący na co dzień z dziećmi po implantacji ślimakowej, pracownik Zakładu Logopedii i Lingwistyki Edukacyjnej, współtwórca i przez 18 lat starszy asystent – surdologopeda w Centrum Diagnostyki, Leczenia i Rehabilitacji Zaburzeń Słuchu, Głosu i Mowy przy Wojewódzkim Szpitalu Podkarpackim w Krośnie.
Od 20 lat jest związana także z Ośrodkiem Dziennej Rehabilitacji Słuchu i Mowy oraz Stowarzyszeniem Rodziców i Przyjaciół Dzieci z Wadą Słuchu w Krośnie. Uczestniczyła w ok. 80 kursach zawodowych oraz konferencjach i praktykach w Polsce i za granicą. Praktycznie i naukowo zajmuje się rozwiązywaniem problemów związanych z zaburzeniami mowy dzieci i osób w wieku senioralnym z uszkodzeniem słuchu. Autorka około 40 artykułów naukowych, książek oraz podręczników metodycznych dotyczących terapii dzieci i dorosłych z niedosłuchem.
dr hab. Małgorzata Cackowska, prof. UG
Dr hab. w dziedzinie pedagogiki, pracuje w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego na stanowisku profesora. Od lat publikuje i prowadzi badania nad książką obrazkową oraz jej potencjałem edukacyjnym i rozwojowym. Jej zainteresowania obejmują kulturę mobilną oraz sposoby użytkowania technologii w edukacji.
Od 2017 roku pełni funkcję redaktorki naczelnej czasopisma naukowego „Ars Educandi” oraz przewodniczącej Gdańskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Autorka ogólnopolskich badań na temat wykorzystania technologii (w tym serii mTalent) w terapii indywidualnej zdalnej.
dr Anna Budzińska
Doktor nauk humanistycznych, psycholog, twórca i dyrektor Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku – placówki będącej repliką PCDI w USA, która od 2005 roku zajmuje się wszechstronną pomocą osobom z autyzmem i ich rodzinom.
Uczy i szkoli specjalistów z kraju i Europy. Współautorka platformy edukacyjnej „Kwadrans dla terapii”, wykładowca akademicki, wykłada na studiach dziennych i podyplomowych na Uniwersytecie Gdańskim i Gdańskim Uniwersytecie Medycznym (GUMED). Autorka wielu artykułów naukowych oraz publikacji praktycznych wspomagających pracę terapeutów, uczestniczyła i prezentowała wyniki własnych badań na wielu konferencjach w Polsce, Europie i USA.
dr Kamila Kuros-Kowalska
Doktor nauk humanistycznych, logopeda i językoznawca, specjalista z zakresu surdologopedii i neurologopedii. Adiunkt na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, logopeda w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 2 w Sosnowcu, kierownik Studiów Podyplomowych Kwalifikacyjnych Logopedii i Medialnej Emisji Głosu.
Autorka i współautorka licznych publikacji, zwłaszcza z zakresu logopedii, bilingwizmu, lapsologii, lingwistyki dyskursu i kultury języka. W działalności badawczej oraz praktyce logopedycznej koncentruje się zwłaszcza na zagadnieniach związanych z dwujęzycznością i zaburzeniami mowy. W Wydawnictwie Uniwersytetu Śląskiego ukazała się jej książka „Metody stymulowania rozwoju słownictwa w języku polskim u dzieci dwujęzycznych na emigracji”. Od ponad ośmiu lat współpracuje z placówkami edukacyjnymi w Północnej Anglii.
Iwona Ruta-Sominka
Twórca i wicedyrektor Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku, pedagog specjalny z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu według zasad Stosowanej Analizy Zachowania.
Wykładowca na studiach podyplomowych Uniwersytetu Gdańskiego „Wczesne wspomaganie, edukacja i terapia dzieci z zaburzeniami rozwoju” oraz „Stosowana Analiza Zachowania: terapia spektrum zaburzeń autystycznych”. Prowadzi szkolenia i superwizje w placówkach edukacyjnych w kraju i za granicą. Współautorka artykułów naukowych, prezentowała model terapii IWRD na wielu konferencjach w Polsce, Europie i USA.
Marta Mirska
Terapeuta, diagnosta, trener i szkoleniowiec w Instytucie Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku. Posiada kilkuletnie doświadczenie w pracy z dziećmi z autyzmem, ukończyła studia podyplomowe Stosowana Analiza Zachowania: terapia zaburzeń autystycznych, uczestniczyła w licznych konferencjach i szkoleniach m. in. „Trening umiejętności społecznych”, „Terapia poznawczo-behawioralna dla dzieci i młodzieży”, „Afazja rozwojowa – droga przez diagnozę, terapię i edukację ku wyrównaniu szans”, „Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu – aspekt psychologiczny, genetyczny i neurologiczny”. Odbyła kurs z zakresu przeprowadzania testu „Binet-Stanford 5”.
Marta Hawryś
Terapeuta, diagnosta i szkoleniowiec w Instytucie Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku posiada kilkuletnie doświadczenie w pracy z dziećmi z autyzmem, ukończyła studia podyplomowe Stosowana Analiza Zachowania: terapia zaburzeń autystycznych,
uczestniczyła w licznych konferencjach i szkoleniach m. in. „Trening umiejętności społecznych”, „Terapia poznawczo-behawioralna dla dzieci i młodzieży”, „Afazja rozwojowa – droga przez diagnozę, terapię i edukację ku wyrównaniu szans”, „Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu – aspekt psychologiczny, genetyczny i neurologiczny”. Odbyła kursy z zakresu przeprowadzania testów „Binet-Stanford 5” i „KORP – Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego”.
Renata Czabaj
Przez cztery kadencje przewodnicząca Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Dysleksji, ma ponad 50 lat doświadczenia w zawodzie nauczycielskim i terapeutycznym. Terapeuta, pedagog, tyflopedagog, nauczyciel dyplomowany. Pracowała w poradni wychowawczo-zawodowej, a następnie po jej przekształceniu w poradnię psychologiczno-pedagogicznej została jej dyrektorem. Pedagog diagnosta w Poradni diagnostyczno-Terapeutycznej Polskiego Towarzystwa Dysleksji, założycielka poradni niepublicznej istniejącej od roku 1992.
Prowadziła szkolenia dla pedagogów i terapeutów z zakresu diagnozy dysleksji i metodyki pracy korekcyjno-kompensacyjnej na kursach doskonalących organizowanych przez PTD i studiach podyplomowych w wielu uczelniach w kraju. Redaktor naczelna kwartalnika „Biuletyn Polskiego Towarzystwa Dysleksji”. Autorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu problematyki dysleksji, w tym aplikacji do praktyki oraz artykułów naukowych. Współautorka Modelowego systemu pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom z dysleksją.
Violetta Piasecka
Przewodnicząca Gdańskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Dysleksji, pedagog-terapeuta, doradca zawodowy, oligofrenopedagog, pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 5 w Gdańsku, jest także nauczycielem terapii pedagogicznej.
Małgorzata Rożyńska
Specjalistka terapii pedagogicznej z wieloletnim doświadczeniem w pracy z uczniami wykazującymi trudności w uczeniu się czytania i pisania. Autorka i współautorka wielu publikacji książkowych z zakresu dysleksji i pomocy terapeutycznych dla nauczycieli, rodziców i uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu. Autorka i współautorka programów multimedialnych z zakresu terapii pedagogicznej, m.in. „Trudności w pisaniu” (Learnetic). Współautorka Metody Ortograffiti z Bratkiem. Współautorka podręczników do edukacji wczesnoszkolnej „Uczymy się z Bratkiem”.
Wieloletnia wiceprzewodnicząca i honorowa członkini Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Współorganizatorka konferencji naukowych. Autorka licznych szkoleń, kursów, wykładów i warsztatów dla nauczycieli i studentów.
Małgorzata Hryniewicz-Czarnecka
Neurologopeda, filolog polski, terapeuta Metody Warnkego i biofeedback, Provider Neuroflow. Wieloletni pracownik poradni psychologiczno-pedagogicznej w Warszawie. Ma doświadczenie w pracy z dziećmi z obciążonym okresem ciążowym/okołoporodowym, z dziećmi z zaburzeniami mowy i komunikacji.
Współtworzyła i przez wiele lat prowadziła autorskie programy logopedyczne: Chcę mówić pięknie i wyraźnie, Polisensoryczna stymulacja rozwoju mowy dla dzieci 3-4-letnich, Sprawne uszko – rozwijanie percepcji słuchowej.
Monika Sztolpa-Zaremba
Psycholog, terapeuta, wykładowca, szkoleniowiec i trener kreatywności. Doświadczenie zawodowe zdobywała w wielu instytucjach pomocowych. Aktualnie jest związana między innymi z poradnią psychologiczno-pedagogiczną, gdzie zajmuje się diagnozą i terapią dzieci i młodzieży z trudnościami rozwojowymi (w tym z zaburzeniami uwagi) i emocjonalnymi oraz pracuje z uczniami zdolnymi. Wieloletni współpracownik Fundacji Odyssey of the Mind Polska. Dodatkowo udziela wsparcia w ramach projektów „Wsparcie dla Gdańska” i „Zdolni z Pomorza”.
Ukończyła szereg szkoleń i kursów z dziedziny diagnozy i terapii oraz wsparcia edukacji (w tym innowacyjny projekt oparty na fińskiej edukacji). Współpracowała z ORE, UJ, UG i WSB. Jest autorką artykułów na
temat wspierania osób uzdolnionych i współautorką podręcznika „Feniks.Przestrzeń zadania, przestrzeń relacji”.
Anna Stankiewicz
Matematyk, pedagog specjalny, a także logopeda, nauczyciel wczesnej edukacji, wieloletni nauczyciel w szkołach podstawowych i przedszkolach. Autorka programów wspierających efektywną i efektowną naukę matematyki, szczególnie kierowanych ze względu na wykształcenie autorki (studia matematyczne, pedagogika specjalna, a także studia z zakresu wczesnej edukacji) do uczniów z trudnościami w uczeniu się matematyki.
Izabela Banaszczyk
Psycholog kliniczny, członek zarządu Stowarzyszenia Pomocy Dzieciom z Nadpobudliwością Psychoruchową i Ich Rodzinom „POMOST”. Ma kilkunastoletnie doświadczenie w zakresie diagnozy i terapii indywidualnej oraz grupowej dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi, w szczególności z ADHD, zespołem Aspergera i zaburzeniami zachowania oraz współpracy z ich rodzicami i nauczycielami.
Pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 w Gdańsku. Autorka i współautorka programów terapeutycznych, warsztatów psychoedukacyjnych dla rodziców oraz książek wraz z ilustracjami. Jest liderką gdańskiego projektu samodoskonalenia zawodowego nauczycieli Kreatywna Pedagogika i prowadzi grupy dla nauczycieli nt. pracy z dziećmi z zaburzeniami wieku rozwojowego oraz arteterapię.
Agnieszka Litwa-Kozłowska
Prezes Fundacji Razem w Polsce, magister filologii polskiej, nauczyciel dyplomowany. Ukończyła studia podyplomowe z nauczania języka polskiego jako obcego, edukacji włączającej oraz historii. Od 2010 roku pracuje z obcokrajowcami słowiańskimi i pochodzącymi spoza Europy. Pomysłodawczyni i współautorka książek „Zeszyt lekturowy dla klas IV-VI”, „Zeszyt lekturowy dla klas VII-VIII”. Współautorka publikacji „Lektury pełne kultury”, przewodników metodycznych dla nauczycieli pracujących z obcokrajowcami. Egzaminator Państwowych egzaminów certyfikatowych z języka polskiego jako obcego na Uniwersytecie Gdańskim.
Liderka gdańskiego projektu doskonalenia nauczycieli Kreatywna Pedagogika, w której przybliża metody nauczania dzieci z doświadczeniem migracyjnym. Współpracuje z pomorskim i łomżyńskim Centrum Edukacji Nauczycieli oraz Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Warszawie. Trenerka i autorka artykułów oraz programów kursów metodycznych w projektach organizowanych przez PCEN i Pomorski Urząd Marszałkowski „Pomorska szkoła włączająca uczniów z doświadczeniem migracji”. Glottodydaktyka i neurolingwistyka to jej pasja.
Marta Pawlus
Paulina Zawadzka
Prezeska i założycielka Fundacji Artonomia, konsultantka Pozytywnej Psychoterapii Transkulturowej, w trakcie szkolenia Master Kurs PPT do uzyskania tytułu psychoterapeuty, prowadząca terapię EMDR w trakcie szkolenia w Trauma Clinic International – TCI, pedagożka specjalna, prowadząca grupy dla nastolatków, kobiet, terapię indywidualną młodzieży i dorosłych w spektrum autyzmu, autorka publikacji.
Aleksandra Dobke
Magister filologii rosyjskiej, nauczycielka dyplomowana. Pasjonatka nowoczesnych metod nauczania. Preferuje nowe technologie oraz pracę projektową. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu oligofrenopedagogiki oraz z nauczania języka polskiego jako obcego. Od 2014 pracuje z uczniami doświadczającymi migracji.
Współautorka kilku publikacji dla uczniów obcojęzycznych: „Lektury pełne kultury”, „Zeszyt lekturowy dla klas VII-VIII”, „Zeszyt lekturowy dla klas IV-VI”. Prowadziła kursy dla obcokrajowców w Centrum Wspierania Imigrantów i Imigrantek w Gdańsku. Egzaminator języka polskiego jako obcego na Uniwersytecie Gdańskim. Współpracuje z Kreatywną Pedagogiką, wspomaga gdańskich nauczycieli w zakresie tworzenia projektów ERASMUS+. Trenerka i autorka programów kursów metodycznych w projektach organizowanych przez gdański PCEN i Pomorski Urząd Marszałkowski „Pomorska szkoła włączająca uczniów z doświadczeniem migracji”. Współpracuje z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Warszawie w zakresie organizacji szkoleń. Pasjonatka nowych technologii. Chętnie podejmuje nowe wyzwania zawodowe.
Monika Zielińska-Miętkiewicz
Logopedka, filolog, pedagog, od 15 lat wykładowca akademicki (Uniwersytet Gdański). Od blisko 20 lat tworzy różnego rodzaju produkty wspierające codzienną pracę nauczycieli i terapeutów. Obecnie opiekuje się merytorycznie i produktowo najnowszą serią mTalent. Autorka licznych wystąpień konferencyjnych, a także publikacji z zakresu logopedii praktycznej i terapii pedagogicznej. Autorka ponad 50 produktów (tradycyjnych i cyfrowych), które od wielu lat sprawdzają się w codziennej pracy nauczycieli i terapeutów na całym świecie.
Czy wiesz, że?
Programy mTalent to gwarancja najwyższej jakości merytorycznej produktów, nad którą czuwa specjalnie w tym celu powołany zespół przedstawicieli uniwersytetów i ośrodków badawczo-rozwojowych.